עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
בנייה ונדלן
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
רפואה ובריאות
שיפוצים

למה כדאי לערוך חוזה העסקה רק עם עורך דין דיני עבודה מיומן?

צוות האתר

במאה ה-21 יותר ויותר עובדים מועסקים בחוזים אישיים. הסיבה לכך ברורה: אמנם אי אפשר להתעלם מהכוח שיש לקבוצה, ובפרט כשבמקרים רבים מאזן יחסי הכוח בין המעסיק לעובדים מוטה לטובת הצד הראשון, אבל יש גם חשיבות לגמישות ולהתאמה אישית של תנאי העבודה. בכל מקרה שבו עורכים חוזה העסקה אישי, מומלץ – לשני הצדדים – להיעזר בשירות של עורך דין דיני עבודה.

סעיפים שעלולים להיות מנוגדים לחוק

כשסעיף מסוים בחוזה העסקה מנוגד לחוק, הוא לא יהיה תקף גם אם הוכח באופן חד-משמעי ששני הצדדים חתמו על ההסכם מרצונם החופשי ומתוך מודעות מלאה למשמעות של כל מילה. זהו כוחם של דיני העבודה, ובפרט סעיף 20 בחוק ההסכמים הקיבוציים אשר קובע כי כל הזכויות הניתנות לעובד מתוקף הסכמים קיבוציים לא ניתנות לוויתור.

כך למשל אי אפשר לאסור על עובד לפנות לבית דין לעבודה לצורך מיצוי זכויותיו או הגשת תביעה כנגד המעסיק בכל נושא שהוא. כמו כן חל איסור על איפוס ותק, ואפילו סעיף הנוגע לאיסור עבודה אצל מתחרים אחרי סיום יחסי עובד-מעביד עלול להיפסל (פרט לנסיבות ספציפיות). עורך דין דיני עבודה מנוסה מוודא שהחוזה לא יכלול סעיפים שממילא ייפסלו, כך שגם לעובד וגם למעסיק יהיה ברור מהן הזכויות ומהם החובות של כל צד.

הגנה מלאה על האינטרסים המהותיים

סיבה טובה נוספת להמלצה על עריכת חוזים אישיים עם עורך דין דיני עבודה היא שרק כך תוכלו להגן באופן הרמטי על האינטרסים המשמעותיים מבחינתכם, בכל תרחיש ולאורך זמן. ההמלצה הזו תקפה כמובן גם לעובדים וגם למעסיקים. בהקשר זה חשוב לזכור שהאינטראקציה בין מעסיקים לעובדיהם עשויה להשתנות על ציר הזמן, וכמובן שייתכנו גם משברים, קונפליקטים ואפילו סכסוכים שייפתרו רק בבית דין לעבודה. בהתאם חוזה העסקה מדויק ומפורט הוא נכס יקר ערך.

במשרד עו"ד אריק שלו ושות' הצטבר ניסיון רב בתחום הספציפי של עריכת חוזי העסקה אישיים, ובאופן כללי בכל הנוגע לדיני עבודה ויחסי מעסיקים-עובדים. הניסיון מתורגם לבקיאות מקצועית מעמיקה ולשירות מועיל.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

אשפוז פסיכיאטרי פרטי

מצבים נפשיים מורכבים במיוחד זקוקים לתהליך טיפול צמוד המלווה בהשגחה רפואית פסיכולוגית ופיזית, הדורשת אשפוז. אמנם מעדיפים תמיד להימנע מכך,

קרא עוד »

הסכם חלוקת עיזבון

נכסיו של אדם שהלך לעולמו מחולקים על-פי צוואה שהשאיר. בהיעדר צוואה, החלוקה תתבצע בהתאם לכללים המפורטים בחוק הירושה – אבל

קרא עוד »
דילוג לתוכן