עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
בנייה ונדלן
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
רפואה ובריאות
שיפוצים

הכל אודות התנגדות לצוואה וסיבותיה

צוות האתר

כדי שאדם יוכל להחליט ולקבוע כיצד יחולק רכושו בעת פטירתו הוא רשאי לערוך צוואה בה יפרט כיצד יחולק רכושו. אם על פי חוק הירושה החלוקה היא אוטומטית בהתאם לדרגת הקרבה המשפחתית, בצוואה יכול אדם להחליט לחלק את רכושו כפי שירצה, כולל לבני משפחה רחוקים או אפילו לאנשים שאין להם קרבה משפחתית כלל. עם זאת, יורשיו של המנוח יכולים להגיש התנגדות לצוואה מסיבות שונות. מומלץ להגיש התנגדות לצוואה בעזרת עורך דין מומחה בתחום שידאג לניסוח ההתנגדות בצורה הברורה ביותר תוך צירוף מסמכים רלוונטיים אם ישנם.

מה יכולות להיות הסיבות להגשת התנגדות לצוואה?

הגשת התנגדות לצוואה יכולה להיות מסיבות שונות. נציין שפסילת צוואה יכולה להתבצע עוד קודם לכן ע"י רשם הירושות והצוואות מסיבות טכניות, למשל שבעריכתה בכתב לא מצוין תאריך או אין חתימה של המצווה. לכן מומלץ גם את עריכת הצוואה לעשות בליווי עורך דין. מבחינת היורשים, התנגדות לצוואה יכולה להיות בעקבות הוראות בצוואה שאינן תואמות את התנהלותו והתנהגותו של המצווה, למשל הורשת כל רכושו למטפל סיעודי או קרוב משפחה רחוק, מה שמעלה את החשד שהופעל לחץ על המצווה. עילה נוספת להתנגדות היא כשנראה שבעת עריכת הצוואה המצווה לא היה כשיר מבחינה נפשית או קוגניטיבית לערוך מסמך זה. סיבה נוספת היא שישנה גרסה חדשה יותר לצוואה, מה שמחייב את קיום צוואה זו.

איך מוגשת ההתנגדות?

כאשר מוגשת בקשה מצד היורשים לקיום הצוואה, מפרסם רשם הירושות והצוואות את העניין בעיתונים וערוצי תקשורת אחרים במטרה לתת הזדמנות להתנגדות. לרוב למתנגדים יהיו שבועיים לעשות זאת. את ההתנגדות יש לנסח באופן ברור ולצרף אסמכתאות אם יש להוכחת הסיבות להתנגדות, למשל מסמך רפואי המוכיח כי בעת עריכת הצוואה המצווה לא היה במצב קוגניטיבי או נפשי תקין, מה שמעלה את החשד שאחד הנהנים היה מעורב בעריכת הצוואה או השפיע על הכתוב בה. אם ההתנגדות מוגשת ע"י עורך דין יש לצרף מסמך המייפה את כוחו לכך. אם ההגשה היא באופן עצמאי יש לצרף תצהיר חתום ע"י עורך דין לאמיתות הדברים. עו"ד מומחה יוכל לנהל עבורכם את ה"מלחמה" בבית המשפט ביתר שאת.

עו"ד ירון גרוס מתמחה בענייני משפחה , כולל נושא ירושות וצוואות, החל מעריכת צוואה דרך גישור בסכסוך יורשים ועד הגשת התנגדות לצוואה או ירושה. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

אשפוז פסיכיאטרי פרטי

מצבים נפשיים מורכבים במיוחד זקוקים לתהליך טיפול צמוד המלווה בהשגחה רפואית פסיכולוגית ופיזית, הדורשת אשפוז. אמנם מעדיפים תמיד להימנע מכך,

קרא עוד »

מדפסת משולבת

השגרה היומיומית האינטנסיבית מאתגרת ולא פשוטה ולא בכדי תמיד יהיה מי שיחפש לקצר דרכים או להפוך את משימות היומיום ליותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן