כאשר אנשים נכנסים למסעדה, בוחנים את התפריט ובוחרים את המנה שמתחשק להם לאכול הם לא תמיד יודעים או מבינים כמה עבודה נעשית ונעשתה עוד לפני שהמסעדה אפילו נפתחה על מנת לשפר את דרך ההתנהלות שלה וכדי שכלל העובדים ייתנו את השירות הטוב ביותר ללקוחות שמגיעים. מי שאי פעם חשב או שקל לפתוח מסעדה צריך לדעת שמדובר בכמה וכמה שלבים והכנות שמבצעים עוד לפני פתיחה פיזית וקבלת לקוחות או במילים אחרות – בניית תוכנית עסקית למסעדה באופן אישי ובליווי צמוד של אנשי מקצוע מהתחום של ליווי עסקי קולינרי. בעוד ליווי כזה נדרש לכל עסק, למסעדה הוא חשוב אפילו יותר.
מה כולל התהליך של בניית תוכנית עסקית למסעדה?
בתהליך של ליווי עסקי נבחנים מגוון נושאים שקשורים לעסק המדובר – הכדאיות והצורך שהעסק ייתן לו מענה, המוצרים או השירותים, בנייה של קונספט ושפה שיווקית ועוד. כאשר מדובר על גיבוש תוכנית עסקית למסעדה צריך יהיה להוסיף לנושאים הקבועים גם את כל מה שקשור בעיסוק במזון – אחסון, הגשה, דרכי בישול, רישיון לאחזקת מזון בקירור או בהקפאה, שמירה על תקנים ונושאים שקשורים בבריאות הציבור. כל מה שצריך להיות קשור לתפעול השוטף והיומיומי של המסעדה צריך להיות כתוב וידוע מבחינה תיאורטית וכך אפשר להתקדם צעד צעד לקראת פתיחה פיזית של המסעדה.
החשיבות של קבלת ייעוץ מקצועי בהתאמה אישית
גיבוש ובנייה של תוכנית עסקית למסעדה צריכים להתבצע עבור כל לקוח בנפרד ועבור כל מסעדה. הקונספט תמיד יהיה שונה, קהל היעד יהיה אחר, המנות תהיינה אחרות ושונות וכמובן שבדומה לכל עסק אחר – יש חשיבות לפן האישי של בעל המסעדה והוא צריך יהיה לבוא לידי ביטוי בדרך כלשהי. כאשר בעל המסעדה יהיה מלווה באנשי מקצוע מנוסים שמכירים את עולם הקולינריה ובקיאים ברזי הליווי העסקי הוא יכול להיות בטוח שהוא בידיים טובות שבזכותן המסעדה שלו תפעל ותשגשג.
מתעניינים בפתיחת מסעדה או עסק אחר מתחום המזון? פנו אל newREST וקבלו ליווי עסקי מקצועי ומתקדם מאנשי מקצוע מנוסים מעולם הקולינריה.