כשהם נולדים הם הכי ממושמעים בעולם, התינוקות שלנו, אבל עם הזמן הם מקבלים שכל משלהם וגם רצונות וצרכים שלא תמיד תואמים את הבנתם של המבוגרים, לפעמים מתברר שהדור הצעיר שלנו צודק מאיתנו, זה בהחלט מלמד אותנו כהורים מעט ענווה וגם מקנה לנו אט אט יכולות גמישות וקבלה גבוהים יותר, אבל פעמים רבות אחרות מוחו של הילד צעיר מכדי לזהות את הנתונים שסביבו כהווייתם וזה מצריך אותנו להפעיל את סמכותינו כהורים ולא לוותר חלילה על עקרונות יסוד, ערכים, וכן, גם בטיחותם של ילדינו. אין זה סוד כי ילדים אוהבים לחוש עצמם משוחררים ו"גדולים", אבל עלינו כמבוגרים לדרוש את הגנתם בכל דרך ולא לוותר עליה. אבל מה עושים כדי לגרום להם לקיים את ההוראות שלנו, אלו שנועדו רק לטובתם אבל לא תמיד הם מזוהים על ידם באופן החיובי והקסום הזה? כסא בטיחות לרכב לפי גיל בלי מלחמות מיותרות- מדריך להורה לפניכם.
מה אומר החוק היבש
ראשית לכל, הבה נערוך סדר בכללי החוק ובהמלצות הבטיחות השונות בהתאם לגיליהם של ילדינו. על פי החוק בישראל על הורים להסיע את ילדיהם ברכב תוך שימוש באמצעי בטיחות תקניים אותם ניתן לרכוש בחנויות למוצרי תינוקות. כסא בטיחות לרכב לפי גיל, כאשר עד גיל שנה חלה חובה על הכסא להיות סגור כמו סלקל ולהתחבר למושב כנגד כיוון הנסיעה, לרוב באמצעות מערכת איזופיקס או תאומתה האמריקאית [תלוי בסוג הרכב ומקורה של חברת האב שלו], מאוחר יותר, עד גיל שלוש מתיר החוק ישיבה בכיוון הנסיעה, אך עדיין בכסא בטיחות בעל מערכת רצועות חגירה משלו. רק מיל שלוש ניתן לוותר על הסלקל לטובת בוסטר- מושב מגביה, וזאת עד לגיל שמונה ולא פחות מכך. המלצות אגודות הזהירות בדרכים, אם מעניין אתכם, הם להמשיך עד גיל 10 לפחות.
עזרו להם להתמגן
ראשית חשוב ללמוד להשתמש בסמכות ההורית שלכם כמו שצריך במידה הנכונה. אל תבזבזו אותה על גחמות שלכם [שיביא לכאן הרגע את השלט של המערכת שאיבד אתמול…], שמרו אותה לצרכים האמיתיים של החיים כמו למשל- בטיחות ברכב. אל תוותרו גם לא בנסיעה קצרה לסופר, ולו בכדי שלא לפתוח כלל את האפשרות הזו. שנית, חשוב להסביר לילד את הצורך החוקי והבטיחותי שנועד עבורו, ובאסרטיביות להציע לו לחשוב על פתרונות שיקלו עליו את החובה הזו, למשל- בוסטר ללא גב בגיל האפשר, כסא בטיחות לרכב לפי גיל של ג'ואי יוכל להקל עליכם את המשימה. כיסאות JOIE בתקן האירופאי החדש i-Size R129 ונבדקים במבחני ריסוק ADAC